Privacy statement

ART & CASEY STATEMENT INZAKE GDPR EN PRIVACY
Om de excessen in toom te houden van een handvol bedrijven die daadwerkelijk bezig zijn met ‘global world domination’ worden honderdduizenden MKB bedrijven in Europa tot in detail verplicht te voldoen aan de vormeisen van een wet die tot weinig inzicht en verbetering van de situatie op consumentenniveau leidt.  

In essentie is het heel simpel, Art & Casey verkoopt leuke kleding in onze winkels en via onze webwinkel. De persoonlijke informatie die wij van onze klanten hebben gekregen tijdens het winkelproces of een webwinkelbestelling is vrijwillig verstrekt, simpel opvraagbaar en, wordt, indien gewenst, verwijderd uit ons klantenbestand. Gewoon bellen of mailen volstaat.
 
Wij delen onze klantgegevens niet met derden voor commerciële doeleinden, zouden ze dolgraag willen verkopen aan derden om zo snel stinkend rijk te worden, maar zijn daar te dom en te druk voor, dus beloven we bij deze plechtig dat wij persoonlijke klantgegevens alleen delen met derde bedrijven als dit nodig is voor de uitvoer van onze functie als leukste winkel en webwinkel van Nederland.
 
Als een persoon op geen enkele manier persoonlijke gegevens wil delen/verstekken en toch bij Art & Casey wil kopen, dan is het mogelijk om in een vermomming bij ons in de winkel te shoppen. Gewoon de gewenste kleding op de toonbank leggen, de geheime knipoog geven aan de winkelmedewerkster, excuus de winkel-LGBTQIAP-er , dan de pecunia onder de nikab,  het teddyberenpak of de sprei van oma toveren en op de toonbank leggen en direct na de transactie hem peren.  
 
Privacy is belangrijk, ons advies is ook om alleen zaken te doen met bedrijven die je al kent en vertrouwt of makkelijk kan leren kennen. Vind je geen telefoonnummer wat je kan bellen, geen adres waar je langs kan gaan, dan kan je je afvragen of hier iets bestellen wel zo verstandig is.
Daar wij brave burgers zijn, kunt u hier de volledige Art & Casey uitvoering vinden van ons privacy statement, inclusief alle toeters en bellen.

IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMING
 
Wij zijn Art & Casey V.O.F., wij zijn een kleine keten met fysieke kledingwinkels in de randstad met een centraal kantoor/webwinkel/opslag in Bergschenhoek.
Je kunt ons hoofdkantoor tijdens kantooruren als volgt bereiken:
Telefoon 010 3027083
Mailen webwinkel@artencasey.nl
Fanmail Web en Bos 80
2661 GZ Bergschenhoek
 
Art & Casey V.o.F. bestaat al bijna 3 decennia en hebben een aantal hele lange nummers om dit te bewijzen:
BTW-nummer NL818974849B01
Kvk-nummer 24198172

In de volgende gelukkige steden hebben wij een winkelvestiging:
DELFT
DEN HAAG
GOUDA

LEIDEN
HAARLEM

Als je een stad aanklikt, vind je daar gegevens als winkeladres, telefoonnummer en openingstijden.

WAT DOEN WE MET JOUW PERSOONSGEGEVENS?
Wanneer je iets bij ons bestelt, hoeft de rest van de wereld dat niet te weten. Dat vinden wij zelf ook niet fijn. Daarom doen wij ons best om jouw privé-gegevens ook echt privé te houden. Jouw informatie zullen wij niet met derden delen voor commerciële doeleinden. Wat wij wel met jouw gegevens doen, kun hieronder lezen.
 
Er zijn verschillende bedrijfsprocessen gedurende welke we persoonsgegevens nodig hebben. Voor elk proces is omschreven welke persoonsgegevens we nodig hebben, de reden waarom en wat we met deze gegevens doen. Dit zijn de processen;
  • Webwinkelbestelling
  • Aanmaken van een account in de webwinkel
  • Inschrijving voor de nieuwsbrief in de webwinkel
  • Invullen van het contactformulier via de webwinkel
  • Het verkrijgen van de factuur op mailadres na een aankoop in de winkel
Webwinkelbestelling
Welke gegevens vragen we van je? Waarom? Wat doen wij met deze gegevens?
Titel We hebben vroeger van onze moeder geleerd dat je mensen netjes aanspreekt met heer of mevrouw. Dus dat doen we dan.
 
Lieve LGBTQIAP-er, als je jezelf niet kunt vinden in een simpel indicatief heer of mevrouw, geef dan aan ons door op welke manier je door ons aangesproken wenst te worden. Dat zullen we dan respectvol doen.
  • Je persoonlijk aanspreken
  • Opslaan in ons klantbestand
Voor en achternaam Mensen hebben een naam. Die gebruiken we liever dan een algemene kreet als: he lul!
  • Je persoonlijk aanspreken
  • Verwerken van je bestelling
  • Opslaan in ons klantbestand
Adres en woonplaats Redelijk essentieel stukje informatie wat we nodig hebben om een webwinkelbestelling bij je thuis te krijgen.
  • Verwerken van je bestelling
  • Opslaan in ons klantbestand
Telefoonnummer Als het in het kader van je bestelling nodig is om mondeling met je te overleggen, dan werkt een telefoon beter dan een megafoon.
  • Je bellen in geval persoonlijk overleg noodzakelijk is in het kader van een bestelling of vraag
  • Opslaan in ons klantbestand
Emailadres We informeren je graag per mail over de verloop van jouw webbestelling. Telegram of brief per trekschuit kan ook, maar daar doen we je waarschijnlijk geen plezier mee.
  • Mails sturen over de verloop van je bestelling
  • Opslaan in ons klantbestand
Betaalgegevens Voordat we artikelen versturen via de webwinkel hebben wij een betaling nodig. Daarom controleren wij of jouw betaling veilig is verlopen en is gelukt (dit doen we met MultiSafePay). Pas als wij zeker zijn van beide versturen wij jouw bestelling.
  • Verwerken van de bestelling

Aanmaken van een account in de webwinkel
Welke gegevens vragen we van je? Waarom? Wat doen wij met deze gegevens?
Titel We hebben vroeger van onze moeder geleerd dat je mensen netjes aanspreekt met heer of mevrouw. Dus dat doen we dan.
 
Lieve LGBTQIAP-er, als je jezelf niet kunt vinden in een simpel indicatief heer of mevrouw, geef dan aan ons door op welke manier je door ons aangesproken wenst te worden. Dat zullen we dan respectvol doen.
  • Je persoonlijk aanspreken
  • Opslaan in ons klantbestand
Voor en achternaam Mensen hebben een naam. Die gebruiken we liever dan een algemene kreet als: he lul!
  • Je persoonlijk aanspreken
  • Verwerken van je bestelling
  • Opslaan in ons klantbestand
Telefoonnummer Als het in het kader van je bestelling nodig is om mondeling met je te overleggen, dan werkt een telefoon beter dan een megafoon.
  • Je bellen in geval persoonlijk overleg noodzakelijk is in het kader van een bestelling of vraag
  • Opslaan in ons klantbestand
Emailadres We informeren je graag per mail over de verloop van jouw webbestelling. Telegram of brief per trekschuit kan ook, maar daar doen we je waarschijnlijk geen plezier mee.
  • Mails sturen over de verloop van je bestelling
  • Opslaan in ons klantbestand
Factuur- afleveradres Redelijk essentieel stukje informatie wat we nodig hebben om een webwinkelbestelling bij je thuis te krijgen.
  • Verwerken van de bestelling
  • Opslaan in ons klantbestand
Gebruikersnaam Zodat je niet elke keer weer opnieuw al je gegevens hoeft in te vullen bij een bestelling.
  • Opslaan
Wachtwoord Blijft zo G E H E I M dat zelfs wij niet kunnen zien wat je wachtwoord is. Je wachtwoord wordt namelijk opgeslagen in geheime code.
  • Helemaal N I K S

Inschrijven voor de nieuwsbrief
Welke gegevens vragen we van je? Waarom? Wat doen wij met deze gegevens?
Emailadres We sturen de maandelijkse nieuwsbrief per email als je je hiervoor hebt aangemeld. Aanmelden kan je schriftelijk doen via de webwinkel of mondeling door toestemming te geven in de winkel na het aankoopproces.
  • Je eens per maand de nieuwsbrief sturen
  • Opslaan in ons klantbestand
  • Delen met MailChimp, ons mailprogramma

Invullen van het contactformulier in de webwinkel
Welke gegevens vragen we van je? Waarom? Wat doen wij met deze gegevens?
Voor en achternaam Mensen hebben een naam. Die gebruiken we liever dan een algemene kreet als: he lul!
  • Je persoonlijk aanspreken
Telefoonnummer Als het in het kader van je vraag nodig is om mondeling met je te overleggen, dan werkt een telefoon beter dan een megafoon.
  • Je bellen in geval persoonlijk overleg noodzakelijk is in het kader je vraag
Emailadres We beantwoorden het liefst je vraag per mail. Telegram of brief per trekschuit kan ook, maar daar doen we je waarschijnlijk geen plezier mee.
  • Antwoord geven op jouw vraag

Het verkrijgen van de factuur op mailadres na een aankoop in de winkel
Als je in de winkel wat koopt, wordt gevraagd of je de bon thuis op de mail wilt hebben. Hierdoor kan je in de winkels aangeschafte artikelen achteraf ruilen zonder bon, spaar je automatisch mee met een spaarsysteem en krijg je de maandelijkse nieuwsbrief.
Mocht je na de eerste nieuwsbrief, deze niet meer wensen te ontvangen, dan meld je je af voor de nieuwsbrief via de unsubscribe knop van de nieuwsbrief. Het ruil- en spaarsysteem lopen dan wel gewoon door.
Welke gegevens vragen we van je? Waarom? Wat doen wij met deze gegevens?
Voor en achternaam Mensen hebben een naam. Die gebruiken we liever dan een algemene kreet als: he lul!
  • Opslaan in ons klantbestand
  • Delen met MailChimp, ons mailprogramma
Emailadres We sturen je de bon toe zodat je deze niet kwijt kunt raken.  Ook sturen we je onze maandelijkse nieuwsbrief als je hiervoor mondeling toestemming hebt gegeven.
  • Je bon opsturen
  • Je eens per maand de nieuwsbrief sturen
  • Opslaan in ons klantbestand
  • Delen met MailChimp, ons mailprogramma
Woonplaats Art & Casey organiseert af en toe een evenement in een van de winkels, dan nodigen wij graag mensen die in de buurt wonen uit.
  • Opslaan in ons klantenbestand

Wie ontvangt jouw gegevens en waarom?
Voor de functionele uitvoering van onze taken, is het noodzakelijk dat onderstaande bedrijven (gedeeltelijk) toegang krijgen tot individuele klantgegevens. Hieronder staat beschreven welke bedrijven dit zijn.
OneStopWebshop De website die je nu gebruikt is gemaakt door het Rotterdamse bedrijf OneStopWebshop. Zodra jij een bestelling plaatst, een contactformulier invult of je inschrijft voor een nieuwsbrief wordt dit via hun systeem naar ons doorgestuurd.
 
Zij hebben bevestigd dat er verder niks met je gegevens gebeurd door met ons een verwerkersovereenkomst af te sluiten.
MailChimp Als echte hardcore fan van Art & Casey sta je natuurlijk ingeschreven voor onze nieuwsbrief. Onze nieuwsbrieven worden verstuurd met dit bekende mailprogramma. Dit doen wij maar een keer per maand en we spreken je dan graag persoonlijk aan. Daarom delen we dus jouw emailadres met dit bedrijf. Als wij een voor- en achternaam van je hebben in ons klantbestand, dan delen wij deze ook met dit bedrijf.
 
Ook Mailchimp heeft vastgelegd, in een verwerkersovereenkomst, dat zij verder niks met je gegevens zullen doen.
MultiSafePay Dit bedrijf zorgt ervoor dat je betalingen altijd veilig verlopen als je iets koopt via de webwinkel van Art & Casey. Ze hebben van jou de volgende gegevens nadat je iets hebt besteld:
  1. Voor en achternaam
  2. IP-adres
  3. Emailadres
Ook dit bedrijf heeft zijn best gedaan te komen met een ingewikkelde verwerkersovereenkomst waarin ze plechtig beloven niks met deze gegevens te doen.
ShopsUnited Dit bedrijf werken wij mee samen. Zij zorgen ervoor dat je bestelling netjes op tijd wordt bezorgd. Ze ontvangen van jou de volgende gegevens:
  1. Voor en achternaam
  2. Adres en woonplaats
  3. Emailadres
  4. Telefoonnummer
Ook Shops United heeft braaf beloofd niks met je gegevens te doen door een verwerkersovereenkomst met ons af te sluiten.
 
Hoe lang worden mijn gegevens opgeslagen en waarom?
Als je iets bij ons hebt gekocht of op enigerlei wijze contact met ons hebt opgenomen, dan bewaren we jouw contactgegevens drie jaar en 17 dagen (we blijven Prince fan) vanaf het laatste contactmoment. Daarna pleuren we je gegevens weg.

Welke rechten heb je als consument?
De nieuwe GDPR-wetgeving geeft je als consument een heel scala aan nieuwe rechten. Naast het aanrecht heb jij er nu als persoon dankzij Vadertje Staat, gratis extra rechten bij. Je hebt namelijk
1. het recht op inzage en dataportabiliteit
2. het recht van wissing en het recht om vergeten te worden
3. het recht van  rectificatie en aanvulling 

Nou, deze rechten heb je alvast binnen. Maar er is meer!
4.het recht om te klagen
Alsof de bovenstaande nieuwe rechten nog niet genoeg zijn, blijk je er nog eens een extra gratis recht erbij te krijgen. Tellsell is er niks bij! Je hebt ook nog het recht op klagen. Daar is je man niet blij mee, nu dit ook verankerd is in een wet, want aan de andere kant van het recht staat een plicht. Die vent van je is voortaan wettelijk verplicht te luisteren naar je gezever!
En voor ons geldt iets soortgelijks. Ben je het niet eens met de manier waarop wij omgaan met je gegevens, dan mag je elders hierover gaan klagen, namelijk bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Zo zou je man dat trouwens ook het liefst zien. Je hebt het recht om te klagen, niet bij hem, maar ergens anders. Maar vertel hem dat maar niet, hou het er maar op dat klagen een wettelijk verankerd recht is per heden en dat hij dient te luisteren.
Je kan natuurlijk ook eerst even contact met ons zoeken. Dan lossen we het snel voor je op. Maar als je het leuker vindt om meteen ergens officieel te zeuren? Dat doe je als volgt:
  • Ga naar deze site van de Autoriteit Persoonsgegevens.
  • Schrijf een klaagbrief over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens
  • Tip de Autoriteit Persoonsgegevens over hetgeen waar je het niet mee eens bent
  • Wacht een halfjaar op een mogelijke reactie (het is tenslotte en overheidsinstelling). Maar ja een recht is een recht. Dus bij deze.
5. Recht van intrekking van de toestemming
Je weet het. Bij Tellsell krijg je niet 1 extra pan gratis, maar altijd nog een tweede, voor de camping. Dus nog een extra recht voor je, het recht van intrekking van de toestemming.
Toch liever geen nieuwsbrief? Geen probleem uitschrijven kan altijd onder aan elke nieuwsbrief.
Toch liever geen vrienden meer op Facebook? Geen probleem, even goede vrienden. Dit kun je altijd doen door naar onze facebookpagina te gaan en ons te unliken.
Kom je er niet uit? Bel ons dan even of vul het contactformulier in, dan helpen we je erbij. Daar heb je toch vrienden voor. Wij verbannen je dan met plezier uit onze elite vriendengroep van mensen met smaak en gevoel voor kwaliteit en humor.

Maar wat kan je nu eigenlijk met al die rechten? Wat is het praktisch nut daarvan?
Veel, lees maar verder! Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat jij bij ons een jurk hebt gekocht in maat XXL. Dat klinkt nogal fors. En dat is niet terecht. Want de gemiddelde maat van Nederland is maat 40/42 en als je dus  maat 44 draagt, ben je 1 maat groter dan gemiddeld. Dat is niet exceptioneel. XXL klinkt enorm, maar als je bij confectiemaat 36 begint en dat S noemt, is maat 44 dus XXL.

Dat klinkt als oneerlijk en dat is het ook. Je kan met deze nieuwe wet in de hand dus bij ons met recht 1( inzage) erachter komen dat we je een, weliswaar goedpassende, superleuke en flatterende, jurk hebben verkocht in maat XXL.  Maar dat dit niet klopt, want met recht 4 in je mollige knuistjes, kan je erover klagen dat XXL veel groter klinkt dan maat 44 (zijnde 1 maat groter dan de mediaan) en eisen dat onrecht wordt gewist met recht 2 (wissing) en gerectificeerd wordt conform recht 3. Oftewel, power to the people! I am not big, I am heavy boned! Vier je overwinning op het oneerlijke systeem van de modepolitie door een volgend jurkje te kopen in maat 36 en dit heugelijke feit te vieren met een lekker slagroomtaartje. Een worteltje mag ook.