Veelgestelde vragen

 
Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
Al onze prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Heb ik een eigen account nodig om te shoppen bij Art & Casey?
Je hoeft geen account te hebben of aan te maken om te shoppen bij ons. Plaats gewoon een bestelling in je winkelmand, vul je gegevens in en betaal, dan komt alles in orde.

Hoe maak ik een account aan?
Een account aanmaken bij Art & Casey is gratis en zonder enige verplichting. Je kunt op elk moment een account aanmaken door rechtsboven in te loggen. Of doe dit tijdens het bestelproces door de optie “'Maak een account aan” te selecteren.
 
Vul je gegevens in en verstuur. Daarna krijg je van ons een email met je je inloggegevens. Deze gebruik je dan in de toekomst om in te loggen in de webwinkel.
 
Welke voordelen heeft het hebben van een eigen Art & Casey account?
Allereerst behoor je tot een exclusieve club van eigenzinnige Nederlanders. Je oogst bewondering en respect! Je fijnzinnige smaak zal geroemd worden tot ver over de landsgrenzen. En een paar keer per jaar wordt je bedolven onder kortingen, aanbiedingen, pre sales, exclusieve deals en uitnodigingen voor speciale events. Oftewel kortingen en gratis, toverwoorden, need we say more?
O ja, het is bovendien makkelijk, je hoeft niet elke keer weer je gegevens in te vullen, je kan artikelen vanuit de webwinkel in een paskamer hangen en dan langskomen in één van de winkels om eerst lekker alles te passen voordat je tot aankoop overgaat. .

Hoe zeg ik mijn account op?
Bij emigratie of verlies van verstandelijke vermogens, kun je natuurlijk gewoon je account opzeggen. Gewoon ons een mailtje sturen en het komt voor de bakker.
 
De paskamer functie. Hoe werkt dat precies?
Zodra je een account hebt aangemaakt, heb je ook de mogelijkheid om producten in één van onze winkelpaskamers te plaatsen. Gewoon artikelen aanklikken in de webwinkel inclusief de gewenste maat en als je klaar bent, stuur je ons een mail naar één van de volgende adressen
paskamerdenhaag@artencasey.nl
paskamerdelft@artencasey.nl
paskamerleiden@artencasey.nl
paskamerrotterdam@artencasey.nl
paskamergouda@artencasey.nl
paskamerhaarlem@artencasey.nl

Wij zorgen er dan voor dat alle artikelen terechtkomen in de paskamer (winkel) van jouw keuze. Je krijgt een bericht wanneer alles binnen is en je komt daarna langs om lekker te passen. Advies, koffie/thee en gezelligheid is gratis, je betaalt alleen als je de artikelen ook echt wilt hebben.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
 
In de webwinkel hebben we drie simpele betaalmogelijkheden
  • voor Nederlandse klanten hebben we Ideal en vooruitbetaling direkt op onze bankrekening.
  • voor Belgische klanten Bancontact/Mister Cash.
In de fysieke winkels komen daar natuurlijk nog cashbetalingen, pinnen en credit card betaalmogelijkheden bij.
Simpel en makkelijk. Moeilijk en ingewikkeld kan trouwens ook. We zijn dol op leuke lp’s, we draaien ze in de winkels en zijn op de achtergrond al jaren bezig een muzikale collectie op te bouwen voor een leuke plan. We staan zeer positief tegenover een leuk ruilvoorstel dus kom op met die Beatles, Stones, Prince, folk, funk, jazz, bluegrass,en blues lp’s en we maken een superleuke deal. Dus plunder die zorgvuldig opgebouwde collectie van je man die toch alleen maar stof staat te verzamelen en maak jezelf blij! Je wilt toch niet op tv eindigen bij Extreme Hoarders?

Hoe zit het met de verzendkosten?
Per zending betaal je als klant éénmalig Euro 6,95 aan verzendkosten binnen Nederland. Voor een levering naar een Belgisch afleveradres betaal je Euro 8,00. Voor meubels en breekbare spullen wordt gebruikt gemaakt van een bodedienst en gelden aparte tarieven. Dit wordt na de bestelling met u doorgenomen per email/telefoon.
Mocht een zending volledig geretourneerd worden, dan wordt het originele aankoopbedrag inclusief de verzendkosten aan u teruggestort. De verzendkosten voor een eventuele retourzending zijn en blijven voor uw eigen rekening. U kunt natuurlijk ook de artikelen zelf terugbrengen in één van onze winkels. Dat scheelt u toch weer in de kosten, we blijven Hollanders, toch? Bovendien is een bezoek aan een Art & Casey winkel toch altijd weer een feestje. In dat geval wordt het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten aan u teruggestort of kunt u het bedrag verrekenen met een aankoop in de winkel.

Ik wil het aankoopbedrag graag overmaken, hoe werkt dat?
Bij de kassa selecteer je de betaalwijze “Overmaken”. Zodra je je bestelling definitief hebt geplaatst, ontvang je van ons een e-mail met je besteloverzicht. Daarin staat ook onze betaalinstructie met ons rekeningnummer. Zodra we je betaling hebben ontvangen, nemen we je bestelling in behandeling.
 
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
We streven ernaar om bestelling binnen 1-2 dagen na ontvangst van de betaling te versturen. Dat lukt niet altijd, maar we doen echt ons best.
Als de bestelling verstuurd is, krijg je per email of sms een bericht van ons met het geplande aanlevermoment. Voor postpakketen krijg je een track & trace nummer. Bij briefpost krijg je die niet. Nadere informatie hierover vind je in de bevestigingsmail. .

Hoe werkt de track & trace code en waarom krijg ik die niet altijd?
De track & trace code is een handig hulpmiddel om je bestelling te volgen als deze van de leverancier op weg is naar jou. Track & trace codes worden echter alleen aangemaakt bij pakketpost, niet bij briefpost. Als jouw bestelling met briefpost is verstuurd ontvang je dus geen track & trace code. Als je bestelling verzonden is, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail. Als er een track & trace code is aangemaakt, dan vind je die in de mail. Door op de code te klikken kom je bij de verzendgegevens van je bestelling. Hier kan je zien waar je bestelling zich bevindt en wanneer deze naar verwachting bij je wordt afgeleverd.

Ik wil (een deel van) mijn bestelling terugsturen, hoe doe ik dat?
Ben je niet tevreden met (een deel van) jouw bestelling? Stuur het dan binnen de wettelijke retourtermijn van 14 dagen na ontvangst terug.
Bij de zending zit een retourformulier met alle details. Vul dat in en stuur het met de zending mee terug of neem het mee naar de winkel als je komt ruilen/terugbrengen. Lees meer...
 
Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat moet ik nu doen?
Wij verwerken je bestelling met veel zorg. Toch kan het een keer mis gaan. Heb je een product ontvangen dat je niet hebt besteld?
Bel (010 3027083) of mail naar webwinkel@artencasey.nl . Wij zorgen ervoor dat je alsnog het juiste product ontvangt. Het verkeerde product kun je gewoon terugsturen, zodra we het hebben ontvangen krijg je de verzendkosten van ons terug.
 
(Een deel van) mijn bestelling is kapot/beschadigd binnengekomen, wat kan ik doen?
Wanneer een product (gedeeltelijk) beschadigd bij je aankomt of er is iets tijdens het transport uit de verpakking gehaald, dan heb je recht op gratis reparatie of vervanging. Als de transportverpakking waar de artikelen in aankomen beschadigd of geopend is geweest, teken dan niet voor ontvangst zonder hiervan een melding te maken bij de transporteur. Tegenwoordig teken je digitaal voor ontvangst, maak daar dan meteen een notitie op. Bel en mail ons daarna, wij zorgen dat alles dan correct wordt afgewikkeld.
 
Wie zijn Art en Casey?
We ruilen de D voor een T, de C voor een K, de A voor twee EE’s , je krijgt nog een gratis S bij en wisselen Y voor een I als je hem voor de laatste E zet. Dan transporteren we je terug naar 1966, zetten je voor de buis met Cooke & Soapy naast je en we zingen met z’n allen Heya Heya, zet ‘m op! https://youtu.be/cic55zabfbI
 
Hoe kom ik aan kortingscodes?
Maak een account aan in de webwinkel, volg de nieuwsbrieven, dan kom je  ze zo nu en dan tegen. Bezoek de winkels, ook daar worden ze zo nu en dan verstrekt als actie. Voor omkoping staan we op dit gebied nadrukkelijk open.
 
Hoe kom ik aan een kado-bon?
Wees erg aardig of lief voor een Art & Casey klant.

Deze kan dan een digitale kado-bon laten aanmaken (en afrekenen). U ontvangt dan misschien van hem/haar een email met een digitale cadeau-bon, te besteden bij Art & Casey. Of niet, maar kijk ons daar niet op aan.
 
Hoe kan ik iemand een cadeau-bon schenken van Art & Casey?
Was iemand lief of aardig voor u en u wilt hem een cadeau-bon van Art & Casey schenken? Wat een geweldig idee!
 
Ga naar de webwinkel, en klik op de knop Kado boven in de balk of helemaal beneden in de webwinkel en klik op kadobonnen. De rest volgt vanzelf
 
Niemand is lief of aardig voor mij, wat doe ik nu?
Blijf niet hangen in zelfmedelijden, maar koop uw verdriet af door een nieuwe outfit bij Art & Casey te scoren.  Shoppen is betere therapie (en goedkoper) dan een bezoek aan de psycholoog